2013. augusztus 9., péntek

Kötelékek - Hazudj, ha tudsz (tizenkettedik rész - első fejezet)




Elijah hamar megérkezett az Alec által megadott címre. Nem csalódott a bátyjában, mert egy hatalmas, kúria jellegű épület előtt találta magát, ami egyszerre volt tekintélyt parancsoló és visszafogott. Bízott abban, hogy Alec kérésére Maryann is jelen lesz, és remélte, sikerül mindkettejüket meggyőznie. Biztos volt abban, hogy Meredith maga mellé állítja Victort, James-t és Isabellát, így neki se maradt választása, be kellett vonnia a testvéreit, akiknek a támogatását remélte. Ismerte Mert, közel 1000 évig volt mellette, tudta miként fog lépni. Elijah biztos volt a dolgában.
- Elijah! – köszönt rá egy szívélyes hang, amint kiszállt az autóból. A bátyja, Alec lépdelt le a lépcsőn és tárt karokkal várta, hogy az öccse odasétáljon hozzá és megöleljék egymást.
Elijah jólesően ölelte meg bátyját és mosolyogva köszöntötte a mögötte érkező húgát is.
- Maryann drágám – köszöntötte mosolyogva Elijah, majd megölelte a húgát is.
- Úgy hallom, valami fontos dologról van szó – szólalt meg Maryann, amint elengedték egymást. Alakja és kisugárzása egyszerre volt fenséges és csábító. Bátyjaival szeretettel beszélt, de megkövetelte a neki járó tiszteletet és tekintélyt, amit mindig meg is kapott.
- Így van testvéreim, fontos ügy miatt utaztam hozzátok. Nem kérném a segítségeteket, ha nem lenne más választásom – felelte Elijah, majd az ajtó felé intett, hogy folytassák bent a beszélgetést.
Mindhárman bevonultak a hatalmas hallba, majd Alec intett az egyik szobalánynak, hogy szolgáljanak nekik frissítővel. Elijah nem csodálkozott azon, hogy elegáns poharakban vért szolgált fel a személyzet, már megszokta Alec és Maryann fényűző életvitelét. Mind ügyeltek a külsőségekre és élvezték az életüket. Maryann pár órányira lakott Alec-től, és a kapcsolatuk világ életükben szoros volt. Mindig egy hullámhosszon voltak, ők voltak a tökéletes testvérpár. Elijah tudta jól, hogy ez lehet most a legnagyobb segítségére, vagy éppen emiatt tagadják majd meg tőle mindketten a segítő jobbot.
- Nos Elijah, hallgatunk – mondta Alec, amint helyet foglaltak és kortyoltak az italukból.
- A dolog, amiért a segítségeteket kérem igen kényes, és mint tudjátok, engem is személyesen érint. A probléma nem más, mint Meredith. Őt akarom megölni, de tudom, hogy Victor, James és Isabella mellé fognak állni.
- Állj, állj Elijah – szólt közbe Maryann szigorúan. – Nekünk semmi közünk ahhoz a káoszhoz, amit Klaus, Meredith és te okoztatok magatoknak. Én tisztában vagyok vele, hogy te is áldozat voltál és Meredith ellened fordította Klaust, aki ezért megölte a családod. Tudom, hogy egyedül nem tudtál volna szembeszállni velük, de bármikor otthagyhattad volna őket.
- Ebben igazad van Maryann, de te is tudod jól, hogy miért nem tettem ezt – mondta Elijah határozottan. – Bosszút akartam állni rajtuk és ezért jobbnak láttam mellettük maradni. Amikor viszont megjelent az első hasonmás, tudjátok, hogy meg akartam menteni őt, de Klaus nem hagyta. Végül ellene szegültem, átváltoztattam Katerinát, aki ezután megszökött. Így a tervem kútba esett, nem volt miért illetve kiért hátat fordítani Klausnak, újra csak a bosszú maradt számomra és Klaus bocsánatának az elnyerése. Először ugyebár jobbnak láttam meggyőzni őt, mint hogy az örökkévalóságig bújkáljak Katerinával Klaus haragja elől. Én nem ilyen vagyok, de mint tudjátok minden balul sült el. Eztán is velük maradtam és segítettem őket, de közben titokban végig azon dolgoztam, hogy Katerinát segítsem és őt követtem. Eleinte bosszút akartam állni rajta is, amiért faképnél hagyott, de aztán jobbnak láttam, ha titokban egyengetem az útját.
Alec és Maryann figyelmesen hallgatták Elijah-t és nem szóltak közbe. Elijah mély levegőt vett és végül rátért a lényegre.
- Végül elértem, amit akartam, az első akadályt kiiktattam. Klaus halott.
- Tessék? – kérdezte döbbenten egyszerre a két testvére.
- Jól hallottátok. Magam is aktív részese voltam a halálának, mert a közreműködésem nélkül a két hasonmás és segítőik nem tudták volna megölni őt.
- Két hasonmás? – kérdezte döbbenten Maryann. – Hogy találtál rájuk?
- Az elmúlt évszázadokban figyelemmel kísértem a Petrova vérvonalat és csak várnom kellett. Klaus-szal és a boszorkányaival sikerült elhitetnem, hogy Meredith varázsa miatt, a második hasonmás eljöveteléig az első rejtve van előttem. Ezt el is hitték, így adtam 500 biztonságos évet Katerinának. Mindeközben viszont követtem Katerina minden lépését, és ahol tudtam, észrevétlen segítettem őt. Idővel tudomást szereztem arról, hogy ha két hasonmás vámpírrá válik, és a második vámpírrá válása egy különleges szertartás keretein belül történik, akkor olyan szoros kötelék alakul ki a két egyforma nő között, hogy egyesülve olyan erősek lehetnek, mint Meredith, akinek az átka révén kelhettek ők életre. A természet furcsa védelmi mechanizmusát élvezik ők, azért, amiért ekkora üldöztetés várt rájuk.
- Tehát azt akarod mondani, hogy ez a két nő együtt olyan erős, mint Meredith? – kérdezte döbbenten Alec.
- Így van. Viszont a problémánkat most már ti is tisztán láthatjátok. Meredith maga mellé fogja állítani Victort, Jamest és Isabellát, mi viszont kevesen vagyunk ellenük. Mer eléri amit akar azért, mert Kateriná-ék és a boszorkányuk már végeztek Klaus-szal, ezért fenyegetésnek tartja őket. Azt viszont nem tudja Mer, hogy engem nem öltek meg, illetve azt sem tudja, hogy azért hallhatott csak meg Klaus, mert az én boszorkányom segítette Kateriná-ékat és legyengítette Klaust. Vagyis a fenyegetés, ami Meredith szerint fennáll, valójában nem létezik. Ők túl gyengék megölni bármelyikünket is. Nem azt kérem tőletek, hogy öljétek meg a testvéreinket. Nekem Victor, James és Isabella nem ártottak, még ha nem is voltunk mindig a legjobb testvérek, nem akarom a halálukat. Csupán meg akarom kímélni a hasonmások és a barátaik életét. Én csak Meredith-et akarom holtan.
- Roppant érdekes, amit most elmeséltél nekünk Elijah – mondta Alec eltöprengve, majd folytatta. – De miből gondolod, hogy nekünk a hozzád való mély testvéri szereteten kívül bármilyen érdekünk is lenne a testvéreink ellen fordulni? Félre ne érts, nem akarjuk a halálodat. Biztos vagyok abban, hogy Victor, James és Isabella gondolkodás nélkül megölne téged, még ha te nem is tennéd ezt. Ha azt látják, hogy az életüket fenyegetők mellé álltál, megölnek téged – tette hozzá Alec és az arcára most először aggodalom ült ki.
- Lehetséges, viszont jelenleg azt hiszik, hogy meghaltam. De nem kételkedem a szavaidban. Ha úgy gondolnák, hogy az ellenségük vagyok, akkor megölnének – mondta Elijah, majd mély levegőt véve folytatta. – Mint tudjátok a második hasonmás is vámpír lett, de 500 év múlva eljön majd a következő. Mi ennyi évet már meg sem érzünk, ezért kérem tőletek azt, hogy a harmadik hasonmás életéért cserébe, segítsetek minket. Katherina és Elena beleegyeztek, hogy az elkövetkező évszázadokban óvni fogják a vérvonalukat és amint eljön az újabb hasonmás, ők maguk adják át őt nektek, hogy végre megtörjétek az átkot. Tudom, hogy Katerina megszökése után, ti lemondtatok róla, de abban is biztos vagyok, hogy ha adott lenne a lehetőség, élnétek vele.
- Nagyon csábító az ajánlatod Elijah, de tudod jól, hogy nem lenne szükségünk egy ilyen felajánlásra. Ha akarnánk, mi magunk kutatnánk fel a következő hasonmást, vagy tettük volna ezt a mostanival, amíg nem lett vámpír – mondta Maryann, mire Elijah csak bólintott.
- Ezzel tisztában vagyok húgom. Tudom jól, hogy ez csekélyke ajándék a részetekre a segítségetekért cserébe. Mégis bízom abban, hogy a jó ügy érdekében a testvéretek mellé álltok. Mint mondtam, nem akarom bántani a testvéreimet, és egyedül Kateriná-ék se képesek erre, így nincs fenyegetettség. Én csak Meredith halálát akarom, de kell a segítség, hogy James, Victor és Isabella ne öljenek meg mindünket. Egyedül nem tudom visszafogni őket.
- Világos az ajánlatod Elijah és roppant tisztességes – mondta Alec, majd elmosolyodott. – Nem látom akadályát annak, hogy segítsünk neked. Igaz, hogy ezért cserébe csak 500 év múlva kapunk egy ajándékot, de úgy érzem megegyezhetünk. Nem kell, hogy magunk kutassuk fel a harmadik hasonmást, ugyanakkor mégis megtörhetjük az átkot és újra hatalmunk teljében leszünk.
- Alec igazat szólsz, legyen ahogy mondod – felelte Maryann. – Segítünk neked Elijah, de csak abban, amiben most megállapodtunk.
- Köszönöm nektek – felelte elmosolyodva Elijah és a poharát emelte a testvéreire. Most már csak abban bízott, hogy Damon-ék is sikerrel járnak Elisabeth-tel. Tudta, hogy a Elisabeth szívből gyűlöli Meredith-et, és remélte, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy a segítségükre legyen.
- Most egyedül érkeztél a városba Elijah, vagy a már említett hasonmások vagy a csapatuk is veled van? – kérdezte Maryann, miután kiitták a poharaikat.
- Csak a két hasonmás van velem. A többiek Franciaországba utaztak, hogy Elisabeth segítségét kérjék.
- Ő is mellétek fog állni – mondta Alec magabiztosan. – Az átok megtörése nem érdekli ugyan, de Meredith-et szívből gyűlöli.
- Elijah, megismerhetnénk a két hasonmást? – kérdezte váratlanul Maryann. – Kateriná-val természetesen találkoztunk akkor, amikor Klaus-nál és nálad vendégeskedett emberként, de nagyon kíváncsi lennék erre az érdekes kapcsolatra.
- Természetesen bemutatom őket nektek. Eljöttök ti a hotelba hozzánk, vagy elhozzam őket ide? – kérdezte Elijah udvariasan.
- Ne viccelj Elijah, nem látod mekkora hatalmas kúriában iszod velünk a kedvenc nedünket? – kérdezte Alec tettetett sértettséggel, mire Elijah elmosolyodott. – Adjuk meg a módját mindennek és este gyertek el hozzánk mind. Egy estély vár titeket, hisz hogy is másként köszönthetnénk kedvenc testvérünket? – kérdezte Alec.
- Ahogy óhajtod. Akkor én most el is indulok és közlöm Kateriná-val és Elenával a jó híreket. Este találkozunk drága testvéreim – mondta Elijah kedvesen, majd ismét megölelte a testvéreit és távozott.
Megkönnyebbülten ült be az autójába és közben Damon-ékon járt az esze. Remélte, hogy Damon is mindent el tud simítani és be tudja vonni Isobelt is a tervükbe. Tudta, hogy nagyon szereti Damon Elenát, ezért biztos volt abban, hogy minden követ megmozgat, hogy Elisabeth támogatását elnyerje és Isobelt is fel tudja készíteni az úton.
*
Mielőtt Elijah visszaért a szállodába, egy apró kitérő keretében vett a lányoknak két egyforma estélyi ruhát. Miután pedig visszaért a szállodába, egyenesen Elena szobája felé vette az irányt.
- Szabad – hangzott a válasz a kopogására.
Elijah benyitott, és rögtön a lényegre tért.
- Híreim vannak, átjönnél Katerina szobájába?
- Persze, menjünk – felelte Elena, majd felkelt a fotelból és Elijah nyomában elhagyta a szobáját. Mikor Katherine-éhez értek, az iménti párbeszéd ismét lejátszódott, majd kisvártatva már Katherine szobájában foglaltak helyet.
- Akkor kezdem is – mondta Elijah, a lányok pedig feszülten hallgatták őt. – Alec és Maryann mellénk álltak és az alkut is elfogadták, amit cserébe kínáltunk nekik. Velünk jönnek Mystic Falls-ba és segítenek megállítani a testvéreimet és Meredith-et. Fontos tudnotok, hogy az alkuban csak Meredith halála szerepel. Ők azért jönnek, hogy ebben segítsenek, illetve, hogy a testvéreimet megfékezzék. De egyiket sem hajlandók megölni, és ezt én sem szeretném.
- És szerinted ez működni fog? – kérdezte Elena bizonytalanul. – Elég ha csak megfékezik őket? Mi a garancia arra, hogy utána nem vadásznak le mindünket.
- Alec és Maryann becsületesek, állják a szavukat. Elisabeth is ezt fogja tenni. Ők képesek hatni a testvéreinkre és meg tudják majd fékezni őket.
- Szóval 500 év és indul a buli újra – mondta unottan Katherine.
- Mire célzol ezzel Katerina? – kérdezte Elijah értetlenül, mintha nem tudná, hogy mire célzott Katherine. Pontosan tudta jól, hogy a lányoknak más terve van és nem áldozzák be az eljövendő rokonukat.
- Csak arra, hogy 500 év múlva Alec, Maryann és Elisabeth haragjával kell majd szembenéznünk azért, mert nem álljuk majd a szavunkat.
- Ezzel rá érünk majd akkor foglalkozni. A mostani problémára koncentráljunk, ami pedig 500 év múlva vár ránk, majd megoldom. Most inkább a ma esti bálra készüljetek fel.
- Miféle bál? – kérdezte Elena értetlenül.
- A testvéreim szeretik megadni mindennek a módját – felelte Elijah, majd közben felállt a fotelból és az ajtó felé indult. – Ezzel üdvözölnek, hogy újra láthatnak engem, illetve a ti tiszteletetekre is teszik, mert szeretnének titeket is megismerni. Este hétkor találkozunk az előcsarnokban, és javaslom, hogy Kathlena-ként érkezzetek, a problémák elkerülése végett.
- Most már kirakati bábuk is vagyunk? – kérdezte flegmán Katherine.
- Ez csak egy apró szívélyes gesztus azok felé Katerina, akik hajlandók megmenteni a te és a mi életünket. Remélem ez nem egy túl nagy áldozat tőled. A ruháitokat hamarosan áthozom nektek – mondta mérgesen Elijah, majd magára hagyta a két lányt.
Elena hitetlenül bámult Katherine-re aki erre dühösen fújt egyet.
- Most miért nézel így rám? – kérdezte dühödten. – Te vagy úgy oda érte, menj és járj egyedül a kedvében – vetette oda Elenának, aki erre csak felpattant a fotelból és ő is magára hagyta Katherine-t.
Végül Katherine vett egy nagy levegőt és elkezdett unottan készülődni az esti bálra, amihez egyáltalán nem volt egy csepp kedve sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése